diumenge, 26 de maig del 2013

ADEU METEQUE..

La lletra del tema d'aquesta setmana, i que ja va sonar el divendres passat, Le Meteque, ens parla d'un estranger.., una cançó autobiogràfica del cantautor Georges Moustaki, recentment desaparegut. Personalment mai vaig seguir de prop la trajectòria d'aquesta llegenda vivent de la cançó francesa. Em vaig fixar més amb la mort de Ray Manzanek, dels doors, també durant aquesta setmana. No obstant, al veure als companys comentar el que sentien quan escoltaven les seves cançons, el que van fer quan van saber que havia mort, els records que tenien d'una época mítica on les seves cançons es coneixien i recitaven sempre de forma intensa i emocionada, vaig pensar que potser m'havia perdut quelcom important. Aquest meteque, aquest estanger, potser no ho era tant, si deixava orfes a tants admiradors, amb la sensació de que el món, potser no es tan complet si ell no hi és. Afortunadament, la seva música resta amb nosaltres, i encara soc a temps de recuperar les emocions que ell va voler transmetre. Rendim doncs un homenatge a la figura de Georges Moustaki amb un dels seus èxits.